Persoonlijke update, even vrijaf of toch niet?

fb_img_1466160523861_zpskog30txg

Door de nieuwe uurregelingen op mijn werk kunnen we minder overuren werken, wat ook betekent dat we minder kunnen opsparen. Daar ik er nog een heleboel staan had en we ook verplicht tegen eind juni op 20 overblijvende verlofdagen moeten staan ben ik twee weken thuis. Heerlijk zo’n verlof alleen thuis zou je denken. Niets is minder waar helaas.

Voorbereidend verlof, zo noem ik het. Aangezien we nu een moestuin hebben is daar wel altijd iets in te doen. Ook is hier het volgend probleem. We wonen in het huis van mijn vader, die weliswaar inwoont bij zijn vriendin maar zowat alles wat hij ooit gehad heeft bijhield. Ook zijn mijn oudste nonkel en grootvader reeds overleden en hun bezittingen zijn ook grotendeels bij ons terecht gekomen. Bedenk daarbij dat ik in mijn vorige relatie vier jaar samenwoonde in de stad en het grootste deel van de inboedel door mij gekocht was. Ik heb dit dan ook maar weer meegesleept naar mijn huis van oorsprong toen ik bij het afspringen van die relatie weer in mijn “leeg” ouderlijk huis kwam wonen. Reken daarbij een vriend die sinds het begin van onze relatie ook elke week een zak gerief meebracht. Ook lopen er hier drie katten en zit er een konijn te knorren in de keuken. Het ouderlijk huis is geen villa, ook niet klein maar zie je het probleem al komen?

Aangezien de gesprekken en regelingen met architect en bank en dergelijke op zijn einde lopen beginnen we binnenkort aan de totaalrenovatie van mijn grootvaders huis. Allemaal goed en wel, maar dat zal wel even duren. En ik word er niet jonger op dus wie weet, zitten we binnen x aantal maanden met meer dan twee in mijn vaders huis met verbouwingen en een moestuin. De komende jaren zullen vooral de renovatie primeren dus ga ik mijn vrije dagen gebruiken om op te ruimen, plaats te maken en alles proberen in te richten zodat met een snelle kuis en alles zijn eigen plaats alles snel op orde staat.

Al vier dagen in mijn thuis zijn heb ik vooral al veel gelezen. Vijf boeken, aangezien het weer triestig is en blijft is de opruimzin dan ook ver te zoeken. Maar nu ik doorheen het laatste boek ben moet er wat vooruitgang in komen, want ook de moestuin is een mistroostig zicht met al die regen en onkruidvorming door nalatenschap. Dus ik maak mezelf een deal; tas thee, nog even blogs lezen en erin vliegen. En vanavond confituur maken, heb ik nog iets leuk om mee te geven aan de schoonouders als we zondag moeten gaan eten. Juffrouw konijn met jongensnaam Lochlan zit allesinds van tevredenheid te knorren, in haar proper hok. Ik kom er wel, als de zin wil meewerken.

2 gedachtes over “Persoonlijke update, even vrijaf of toch niet?

    • JuffrouwEigenzinnig zegt:

      Van het werken is nog niet veel in huis gekomen. Al veel gelezen en beetje opgeruimd. Zal dringen moeten in gang schieten. Maar ja een beetje vrije tijd is verdiend nu denk ik na zoveel weken werken.

      Like

Geef een reactie

